قدس آنلاین- یزد :مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: هنگامی که بسیاری از آسیب های اجتماعی را واکاوی و تبارشناسی کنیم به معضلی بنام اعتیاد می رسیم

ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی، اعتیاد است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، مجید جوایان زاده درنشست آموزش و فرهنگ سازی پیشگیری از آسیب های اجتماعی ایدز و اعتیاد استان با اشاره به اهمیت آموزش و فرهنگ سازی پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اظهارداشت :  امسال با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، بررسی چهار آسیب در دستور کار نظام قرار گرفته که یکی از آنها اعتیاد است.
وی افزود: اعتیاد نسبت تنگاتنگی با ایدز دارد و در بین آسیب های اجتماعی از اولویت بالایی نیز برخوردار است.

دبیر کمیته پایش و ارزشیابی ایدز استان تصریح کرد:  امیدواریم با هماوردی بین دستگاه های دولتی و غیردولتی، بتوانیم علیه این آسیب ها یک قیام ملی راه اندازی کنیم.

جوایان زاده تصریح کرد : شماری از آسیب های اجتماعی هیچ مرزی نمی شناسند، ابعاد گسترده ای پیدا کرده و بدون مرز هستند، پس همه ما نیز باید بدون در نظرگرفتن مرزهای استانی، ائتلاف خوبی علیه این آسیب ها بوجود بیاوریم.

در آغاز این نشست به گروهی از ورزشکاران و هنرمندان کرمانی که بعنوان سفیران سلامت با نام "کارناوال ملی سلامت" از کرمان راهی تهران و وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بودند، خوش آمد گفت و افزود: بسیار خرسندیم نخستین منزلی که شما در آن حضور پیدا کرده اید، یزد است و امیدواریم در مسیری که در پیش دارید بتوانید پیام ارزشمند "آموزش و فرهنگ سازی پیشگیری از آسیب های اجتماعی" را به مردمان شهرهای بین راه برسانید.

تاثیر حرکت های مردمی عمیق تر است

در بخش دیگری از این نشست، فرماندار شهرستان یزد با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید گفت: واگذاری امور به مردم و مشارکت جوانان در مباحث اجتماعی از اهداف ارزشمند دولت است.
«مصطفی سالاری» با اشاره به ارزشمند بودن حرکت کارناوال ملی سلامت، افزود: باور داریم که هر حرکتی از سوی مردم انجام شود، عمق تاثیر آن بیشتر، مفید تر و ماندگارتر است.

موثرترین راه برای پیشگیری از ایدز، آگاهی بخشی به مردم است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید آیت الله صدوقی(ره) یزد نیز در بخشی از سخنانش به ارتباط و نزدیکی دو بیماری ایدز و اعتیاد اشاره کرد و گفت: ایدز یک بیماری خزنده است که روز به روز ابعاد گسترده تری در جامعه پیدا کرده است.

«محمدحسن لطفی» افزود: ایدز و اعتیاد اثر متقابل بر هم دارند به گونه ای که گاهی، ایدز دستاورد اعتیاد است و گاهی هم اعتیاد از ایدز پدید می آید.

وی تصریح کرد : خوشبختانه کمیته پایش استانی ایدز در همه استان ها تشکیل شده، زیرا مؤثرترین و مهم ترین راه برای کنترل و پیشگیری از گسترش این بیماری آموزش، آگاهی بخشی و تغییرنگرش جامعه است.
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید آیت الله صدوقی(ره) یزد در پایان سخنانش با اشاره به کارناوال ملی سلامت گفت: این حرکت ورزشکاران و هنرمندان می تواند استراتژی اثربخشی باشد که مردم را نسبت به حرکت خزنده و زیرپوستی یک بیماری در جامعه آگاه سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.